Wycieczka do Bydgoszczy i Torunia

Biorąc sobie do serca słowa Hansa Ch. Andersena: „ podróżować – to żyć”, członkowie klubu „ miłośników Muzyki i Teatru” udali się w dniach 27-28.04.br. w podróż do Torunia i Bydgoszczy., aby zobaczyć to co piękne, a nie zawsze znane.

Poprzez Częstochowę, Łódź, Piątek -geometryczny środek Polski, dotarliśmy do „piernikowego” miasta Torunia, wpisanego na listę krajowego i światowego dziedzictwa kultury.

Perły toruńskiej, gotyckiej architektury to: Katedra świętych Janów, gdzie ochrzczono M. Kopernika, ze słynnym dzwonem Tuba Dei. Ratusz w samym sercu miasta , a przy nim pomnik M. Kopernika. Krzywa Wieża, Dwór Artusa, Dom Kopernika Muzeum Toruńskiego Piernika

Zaopatrzeni w toruńskie pierniki,posileni smacznym obiadem, pożegnaliśmy miasto z herbem Anioła i udaliśmy się do grodu nad Brdą – Bydgoszczy. Po zakwaterowaniu czekała nas uczta duchowa – spektakl „Kniaź Igor” w przepięknej Operze „NOVA”.

Pełni wrażeń artystycznych następnego dnia ruszyliśmy na zwiedzanie stolicy woj. kujawsko-pomorskiego, o architekturze secesyjnej z przełomu XIX i XX wieku.

Najstarszym i najcenniejszym zabytkiem miasta jest Kościół św. Marcina i Mikołaja , zwany Farą i podniesiony do rangi Katedry. Spacerkiem zobaczyliśmy Wyspę Młyńską, otoczoną Brdą i jej odnogą Młynkówką zwaną Wenecją Bydgoską. Mijając Bazylikę Wincentego a Paulo dotarliśmy na Starówkę , z pomnikiem króla K. Wielkiego, który w 1346r. nadał Bydgoszczy prawa miejskie , Katedrę, Ratusz, Pomnik Walki i Męcz. Ziemi Bydgoskiej oraz okienko Pana Twardowskiego. Symbolem miasta jest Łuczniczka z napiętym łukiem, zaś herb symbolizuje brama z 3 basztami i współotwartymi wrotami – zapraszającymi turystów i gości. Czas pożegnać stolicę ok.20 wyższych uczelni i 3 uniwersytetów, miasto XXV Bydgoskiego Festiwalu Operowego.

Spełniliśmy swoje marzenia, zobaczyliśmy to, czego jeszcze nie widzieliśmy, gdyż jak mówi Dalai Lama-” raz w roku jedź do miejsca , w którym jeszcze nie byłeś”.

Nie odkładajcie marzeń odkładajcie na marzenia. Podróżujcie, śnijcie i odkrywajcie.LODZIA