Platforma Usług Elektronicznych (PUE) to internetowa platforma, która udostępnia dane zapisane na kontach w ZUS, daje możliwość łatwego generowania i przesyłania drogą elektroniczną dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych oraz różnego typu pism i wniosków. Tą drogą można również umówić się na wizytę w ZUS.
Kiedy mogę skorzystać z PUE?
Jeżeli:
- ukończyłeś 13 lat,
- założysz konto na PUE i
- potwierdzisz swoją tożsamość.
Co mogę dzięki PUE?
- przejrzeć dane zgromadzone w ZUS,
- przekazać dokumenty ubezpieczeniowe,
- składać wnioski i otrzymywać na nie odpowiedzi,
- zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi z ZUS,
- umawiać się na wizyty w jednostce ZUS.
W ramach PUE ZUS możesz skorzystać również z:
- Centrum Obsługi Telefonicznej (COT– tel. 22 560 16 00) - infolinii, która umożliwia:
- bez autoryzacji – osobom, które nie mają konta na PUE – uzyskanie informacji ogólnych,
- po autoryzacji – osobom, które mają konto na PUE:
- otrzymywanie informacji o danych zapisanych na kontach w ZUS,
- składanie wniosków i reklamacji,
- rezerwowanie wizyt w wybranej placówce ZUS.
Uwaga!
Jeśli chcesz uzyskać szczegółowe informacje od konsultantów COT, podaj login i numer PIN, który otrzymałeś podczas aktywacji kanału dostępu do COT (możesz to zrobić w „Panelu ogólnym” w zakładce „Ustawienia”).
- z systemu kierowania ruchem klientów we wszystkich placówkach ZUS, dzięki któremu możesz m.in. zaplanować termin swojej wizyty w ZUS i zmniejszyć czas oczekiwania.
Jak się zalogować?
Należy wejść na stronę https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi i wybrać jedną z metod logowania (profil zaifany, bankowość elektroniczna, kwalifikowalny podpis elektroniczny).