Co to jest Platforma Usług Elektronicznych (ZUS PUE)?

Platforma Usług Elektronicznych (PUE) to internetowa platforma, która udostępnia dane zapisane na kontach w ZUS, daje możliwość łatwego generowania i przesyłania drogą elektroniczną dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych oraz różnego typu pism i wniosków. Tą drogą można również umówić się na wizytę w ZUS.

Kiedy mogę skorzystać z PUE?

Jeżeli:

  • ukończyłeś 13 lat,
  • założysz konto na PUE i
  • potwierdzisz swoją tożsamość.

Co mogę dzięki PUE?

  • przejrzeć dane zgromadzone w ZUS,
  • przekazać dokumenty ubezpieczeniowe,
  • składać wnioski i otrzymywać na nie odpowiedzi,
  • zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi z ZUS,
  • umawiać się na wizyty w jednostce ZUS.

W ramach PUE ZUS  możesz skorzystać również z:

  1. Centrum Obsługi Telefonicznej (COT– tel. 22 560 16 00) - infolinii, która umożliwia:
  • bez autoryzacji – osobom, które nie mają konta na PUE – uzyskanie informacji ogólnych,
  • po autoryzacji  – osobom, które mają konto na PUE:
    • otrzymywanie informacji o danych zapisanych na kontach w ZUS,
    • składanie wniosków i reklamacji,
    • rezerwowanie wizyt w wybranej placówce ZUS.

Uwaga!
Jeśli chcesz uzyskać szczegółowe informacje od konsultantów COT, podaj login i numer PIN, który otrzymałeś podczas aktywacji kanału dostępu do COT (możesz to zrobić w „Panelu ogólnym” w zakładce „Ustawienia”).

  1. z systemu kierowania ruchem klientów we wszystkich placówkach ZUS, dzięki któremu możesz m.in. zaplanować termin swojej wizyty w ZUS i zmniejszyć czas oczekiwania.

Jak się zalogować?

Należy wejść na stronę https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi i wybrać jedną z metod logowania (profil zaifany, bankowość elektroniczna, kwalifikowalny podpis elektroniczny).