Co to jest Internetowe Konto Pacjenta (IKP)?

Internetowe Konto Pacjenta (IKP)  to narzędzie w systemie ochrony zdrowia, ma ułatwić pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o naszym stanie zdrowia w jednym miejscu. To bezpłatne konto ma każdy, kto ma PESEL. Wystarczy się tylko zalogować. 

Internetowe Konto Pacjenta udostępnia Ci informacje o Twoim przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni.

Znajdziesz tu informacje o:

  • e-receptach wystawionych, zrealizowanych, a także o tych, które zostały zrealizowane częściowo
  • dawkowaniu leku, który przepisał Ci lekarz
  • historii Twoich wizyt w przychodni/u lekarza
  • pomocy, jakiej Ci udzielono, a także, ile NFZ zapłacił za świadczenia
  • wystawionych skierowaniach i e-skierowaniach na badania lub skierowaniach do sanatorium i stanie ich realizacji
  • e-zwolnieniach i zaświadczeniach lekarskich wystawionych w związku z chorobą i macierzyństwem
  • Twoich szczepieniach
  • historii leczenia osoby bliskiej, która Cię do tego upoważniła — a także Twojego dziecka do 18 roku życia
  • o tym, kto i kiedy Cię zgłosił do ubezpieczenia zdrowotnego, o wysokości opłaconych składek czy dacie zarejestrowania ostatniej składki
  • lekach (możesz sprawdzić każdy lek dopuszczony do obrotu w Polsce)
  • Twoich wyrobach medycznych zrefundowanych przez NFZ.

Poprzez IKP masz:

Na Internetowym Koncie Pacjenta są też funkcjonalności uruchomione po to, by łatwiej Ci było zarządzać Twoim zdrowiem w czasie pandemii:

Jak się zalogować?

Należy wejść na stronę pacjent.gov.pl i wybrać jeden z kilku sposobów logowania się: 

  • profil zaufany — to Twój bezpłatny, elektroniczny podpis, dzięki któremu załatwisz urzędowe sprawy online. Bez wychodzenia z domu załatwisz profil zaufany, jeśli jesteś klientem bankowości elektronicznej PKO Bank Polski SA, Santander, Banku Pekao, mBanku, ING Banku Śląskiego, Alior Bank, Millennium Bank, BNP Paribas, Getin Banku, T-Mobile Usługi Bankowe oraz platformy Envelo.
  • tymczasowy profil zaufany — możesz założyć tymczasowy profil zaufany, kontaktując się z urzędnikiem przez komputer
  • e-dowód — to dowód osobisty z warstwą elektroniczną. Zalogujesz się za pomocą czytnika. 
  • za pomocą konta bankowego iPKO lub Inteligo, konta internetowego w Pekao SA  lub konta w BOŚ lub w BNP Paribas lub w Getin Banku lub konta w banku spółdzielczym.